هوانوردی

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

دو فروند ATR جدید جمعه آینده در تهران

دو فروند ATR جدید جمعه آینده در تهران

دو فروند ATR جدید جمعه آینده در تهران

هواپیمای ای تی آر
هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ هفتم و هشتم ایران‌ایر جمعه آینده در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهد نشست.

هفتمین و هشتمین هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی هما جمعه هفته آینده وارد تهران می‌شود.

یک مقام آگاه در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر گفت: دو هواپیمایATR۷۲-۶۰۰ به رجیستر نامبر EP-ITG و EP-ITH پس از انجام گراند تست‌های مورد نظر در شهر تولوز فرانسه و انجام «اکسپتنس فلایت» مورد نظر شرکت هما، با خلبانان ایرانی به زودی تحویل مدیران شرکت هما خواهد شد.

گفتنی است ساعاتی پیش تست نهایی یکی از این هواپیماهای ATR EP - ITG انجام و مورد پذیرش قرار گرفت و تست هواپیمای هشتم نیز فردا نهایی خواهد شد.

همچنین مدیرعامل هواپیمایی هما قرار است سه‌شنبه هفته پیش‌رو برای تحویل مدارک این دو فروند هواپیما، به فرانسه سفر کند.

بنا به گفته این منبع آگاه، هر دو این هواپیماها از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و عاملیت بانک صنعت و معدن به ایران‌ایر، تأمین شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۱
امیر عرشیا چراغی

تولید نسل جدید هلیکوپتر با سرعتی دو برابر هلیکوپترهای فعلی

ولید نسل جدید هلیکوپتر با سرعتی دو برابر هلیکوپترهای فعلی

هلیکوپتر سریع
شرکت هلیکوپترسازی بل نسل جدیدی از هلیکوپترها به نام V-۲۸۰ Valor را تولید کرده که اولین پرواز آزمایشی آن روز گذشته با موفقیت انجام شد.

به نقل از نیواطلس، نمونه اولیه این هلیکوپتر دو ماه قبل ساخته شد و پرواز آزمایشی آن در تگزاس نشان داد، محصول تازه می تواند دوبرابر سریع تر از بهترین هلیکوپترهای موجود در دنیا حرکت کند.

تامین بودجه مورد نیاز برای تولید این هلیکوپتر با همکاری وزارت دفاع آمریکا و با کمک علمی و فنی شرکت هایی مانند لاکهید مارتین، GE، Moog، IAI و غیره صورت گرفته است.

وزن کمتر، هزینه تولید کمتر، ناوبری ساده تر از جمله مزایای این هلیکوپتر است.

طراحی دو ملخ این هلیکوپتر در طرفین و با فاصله زیاد از یکدیگر به شکل لانه زنبور، طراحی بدنه، بال ها و دم با استفاده از سلول های بزرگ از جنس کربن از جمله عواملی است که به کاهش ۳۰ درصدی وزن این هلیکوپتر در مقایسه با نمونه های مشابه و دید و دسترسی بهتر در کابین خلبان انجامیده است.

موتورهای این هلیکوپتر هم به بدنه آن منتقل شده است.

هدایت این هلیکوپتر توسط دو نفر صورت می گیرد و با استفاده از آن حداکثر ۱۴ سرباز یا باری به وزن حداکثر ۵۴۰۰ کیلوگرم را می توان حمل کرد.

حداکثر سرعت این هلیکوپتر ۵۲۰ کیلومتر در ساعت و محدوده عملیاتی و جنگی فعالیت آن حداکثر ۱۴۸۱ کیلومتر است.

حداکثر میزان ارتفاع گیری این هلیکوپتر ۱۸۰۰ متر و حداکثر دمای قابل تحمل برای آن ۳۵ درجه است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر عرشیا چراغی
ولین جت مافوق صوت تجاری جهان آماده پرواز می شود

ولین جت مافوق صوت تجاری جهان آماده پرواز می شود

هواپیمای مافوق صوت
با عقد توافقنامه جدیدی بین لاکهیدمارتین و آریون تولید اولین هواپیمای جت مافوق صوت دنیا یک گام به تحقق نزدیک تر شد.

به نقل از نیواطلس، در سال های اخیر تلاش شرکت های گوناگون هوافضا برای تولید اولین جت غیرنظامی مافوق صوت افزایش یافته و به نظر می رسد همکاری لاکهیدمارتین و آریون، آنان را به اولین تولیدکنندگان این نوع هواپیماها برای استفاده عموم مردم مبدل کند.

آریون پیش از این قصد داشت با همکاری ایرباس و GE Aviation موتور و برخی اجزای آیرودینامیکی هواپیماهای یادشده را بسازد، اما حالا بدین منظور به لاکهیدمارتین روی آورده و به نظر می رسد این همکاری مذکور پایدار خواهد بود.

آریون از سال ۲۰۱۴ به دنبال طراحی موتوری خاص برای این نوع هواپیماست. این نوع هواپیماها دارای سه موتور خواهند بود که دو موتور در دو طرف بال ها و سومی در زیر دم بلند این هواپیما نصب می شوند.

انتظار می رود اولین پرواز آزمایشی هواپیماهای مافوق صوت تولیدی این دو شرکت در سال ۲۰۲۱ انجام شود و استفاده تجاری از آنها از سال ۲۰۲۳ امکان پذیر شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر عرشیا چراغی
ورود ۸ هواپیمای جدید تا پایان سال آینده میلادی

ورود ۸ هواپیمای جدید تا پایان سال آینده میلادی

ئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت های سازنده هواپیما اعلام کردند تعدادی از هواپیماها را فاینانس کنند، گفت: تا پایان سال آینده میلادی ۸ تا ۹ فروند هواپیما وارد می شود.

 علی عابدزاده در نشست خبری با موضوع جایگاه حمل و نقل هوایی در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته در خصوص مشکلات این صنعت گفت: نمی توان گفت همه مشکلات صنعت هوایی بر اثر تحریم ها بوده است، اقتصاد حمل و نقل هوایی ما با دنیا مغایرت داشت که بر اثر آزادسازی نرخ بلیت پروازها، این مغایرت ها را استاندارد کردیم ضمن اینکه تجربه ما در زمینه آزادسازی نرخ ها کم بوده و از طرفی مشکل تحریم ها را تا حدودی همچنان داریم.

وی با بیان اینکه در پایان سال گذشته ۱۹ درصد افزایش مسافر هوایی داشتیم، ادامه داد: بخش خصوصی قرار است نوع هواپیماهایی که وارد می کند بر اساس فرودگاه های مختلف باشد تا همه فرودگاه های شهرهای مختلف بتوانند از حمل و نقل هوایی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرایط شرکت های هواپیمایی در حال حاضر با قبل از آزادسازی نرخ ها غیرقابل مقایسه است و ایرلاین ها دیگر هیچ ناراحتی از ساختارهای دولتی سابق ندارند. ضمن اینکه سرمایه گذاران واقعی در حال ورود به صنعت هوانوردی هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش تعداد پروازهای عبوری پس از بحران اوکراین و قطر گفت: در این سه سال گذشته که پروازهای عبوری از آسمان ایران دو برابر شده درآمد شرکت فرودگاه ها در این محل نیز به نسبت دو برابر افزایش یافته است.

عابدزاده درباره جذب فاینانسور برای خرید هواپیما از سوی ایران ایر اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از دو طریق در حال جذب منابع مالی و فاینانس برای خرید هواپیماهای نو است، یکی از طریق تامین مالی در بازارهای مالی بین المللی و دیگری از طریق فاینانس از سوی سازندگان. مذاکرات با فاینانسورها به دلیل زمان بر بودن فعلا قابل اجرا نیست اما از قبل نیز با خود هواپیماسازان از جمله ای تی آر، بوئینگ و ایرباس توافق کرده بودیم تا تعدادی از هواپیماها را فاینانس کنند. در حال پیگیری هستیم که خود این شرکت ها عملیات فاینانس را به انجام برسانند.

وی ادامه داد: دنا یک شرکت هواپیمایی جدید است که مجوز گرفته و آماده فعالیت است. بخش خصوصی در چند سال اخیر خوب کار کرده و ظرفیت جابجایی در این بخش به مراتب بالاتر از بخش دولتی است.

عابدزاده در مورد مصوبه اخیر کنگره آمریکا و احتمال لغو قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ گفت: از زمان سر کار آمدن ترامپ موضوع لغو قرارداد خرید هواپیما مطرح بوده است ولی تا الان هیچ چیز جدیدی به ما ابلاغ نشده و هفته گذشته آخرین مذاکره ما با بوئینگ انجام شد. این شرکت هواپیماساز آمریکایی پذیرفته تعدادی از هواپیماها را فاینانس کند. اما من از تعداد دقیق آن خبر ندارم.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تاکنون ۱۰ ایرلاین موافقت اصولی فعالیت گرفته اند که تا یکی، دو ماه آینده دو شرکت هواپیمایی جدید فعال می شوند.

وی درباره اجرای مصوبه کفایت سرمایه از سوی ایرلاین ها گفت: پس از ابلاغ این دستورالعمل جدید تعدادی از شرکت های هواپیمایی کفایت سرمایه خود را به مبلغ اعلام شده رسانده اند. چند شرکت دیگر فرصت خواسته اند تا به این رقم کفایت سرمایه خود را افزایش دهند که ما نیز به آنها فرصت داده ایم.

عابدزاده تصریح کرد: تا پایان سال آینده میلادی ۸ تا ۹ فروند هواپیمای جدید وارد می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر عرشیا چراغی